Směrnice
o poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Čl. 1
Účel směrnice
Tato směrnice upravuje postup Úřadu městyse Višňové při vyřizování žádostí o informace podaných v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o svobodném přístupu k informacím“).
Čl. 2
Základní pojmy
- Povinným subjektem jsou státní orgány a orgány územní samosprávy, které mají podle zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti (Úřad městyse Višňové).
- Informací je jakýkoli obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.
- Žadatelem je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
- Zveřejněnou informací je taková informace, která může být vždy znovu vyhledána a získána, zejména vydaná tiskem nebo na jiném nosiči dat umožňujícím zápis a uchování informace, vystavená na úřední desce, s možností dálkového přístupu nebo umístěná v knihovně poskytující veřejné knihovnické služby.
- Povinně zveřejňované informace upravuje § 5 odst. 1 a 2 zákona o svobodném přístupu k informacím. Tyto informace jsou zveřejněny na webových stránkách www.visnove.cz.
Čl. 3
Poskytování informací
Informace se žadateli poskytují:
- zveřejněním – úřad městyse zveřejňuje informace podle § 5 zákona o svobodném přístupu k informacím na úřední desce, elektronické úřední desce úřadu a na webových stránkách www.visnove.cz.
- na základě žádosti – informacemi na požádání se rozumí veškeré ostatní informace, které má úřad k dispozici, přičemž tyto nenáleží do základních informací a jejich poskytnutí není dle § 7 – § 12 zákona o svobodném přístupu k informacím omezeno. Za poskytnutí informací na základě žádosti je zodpovědný zaměstnanec, u kterého je informace k dispozici (vzor žádosti o poskytnutí informace je uveden v příloze č.1 směrnice).
Čl. 4
Neposkytnutí informace a uplatnění práva na omezení informace
Příslušný zaměstnanec posoudí obsah požadované informace a vyloučí z něj všechny informace:
- které nelze z důvodů uvedených v ust. § 7 – 10 zákona o svobodném přístupu k informacím poskytnout:
– ochrana utajovaných informací
– ochrana informací týkajících se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobních údajů, tyto informace budou poskytnuty pouze v souladu s předpisy, upravujícími jejich ochranu
– ochrana obchodního tajemství
– ochrana důvěrnosti majetkových poměrů
- u kterých může povinný subjekt uplatnit právo na omezení poskytnutí informací dle ust. § 11 odst. 1 zákona o svobodném přístupu k informacím:
– informace se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům ÚM
– jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí, pokud zákon nestanoví jinak. To platí jen do doby, než se příprava ukončí rozhodnutím.
- pokud dle ust. § 11 odst. 2 zákona o svobodném přístupu k informacím:
– jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovou povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí
– informaci zveřejňuje podle zvláštního zákona (např. zákona o státní statistické službě) v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období
– by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského (např. autorský zákon)
- pokud dle ust. § 11 odst. 3 až 6 zákona o svobodném přístupu k informacím:
– se jedná o probíhající trestní řízení, činnosti příslušné organizační složky MF podle zvláštního zákona.
Čl. 5
Vyřizování žádostí o informaci
Informace jsou poskytovány na základě ústní nebo písemné žádosti a to i prostřednictvím sítě elektronických komunikací:
- žádosti sdělené telefonicky:
– jsou vyřizovány neformálně, bezodkladně a bezplatně,
- žádosti podané ústně – osobně:
– jsou vyřizovány neformálně, v případě, že žadatel poskytnutou informaci nepovažuje za dostačující, žadateli se doporučí podání písemné žádosti,
- žádosti podané písemně:
– za písemnou žádost se považuje žádost, ze které je zřejmé, že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím, dále musí být zřejmé kdo ji činí (jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu, příp. adresu pro doručování – u fyzické osoby, název, IČ, adresu sídla, adresu pro doručování – u právnické osoby), a dále sdělení komu je žádost určena.
Čl. 6
Den podání žádosti
Žádost je podána dnem, kdy ji příjemce obdržel:
- osobně – do podatelny úřadu městyse
- prostřednictvím internetu – na e-mailovou adresu info@visnove.cz
- prostřednictvím datové schránky – ID schránky: w7mbaju
- poštou.
Čl. 7
Evidence žádostí
Písemné žádosti o informace jsou evidovány, v evidenci je sledován zejména způsob a termín vyřízení.
Čl. 8
Lhůty pro vyřízení žádostí
Při vyřizování žádostí o poskytnutí informace postupuje úřad podle ust. § 6 a § 14 zákona o svobodném přístupu k informacím, který stanoví lhůty pro vyřizování žádostí:
- do 7 dnů po obdržení žádosti povinný subjekt sdělí žadateli, že věc nepatří do jeho působnosti a žádost odloží
- do 7 dnů po obdržení žádosti povinný subjekt vyzve žadatele k upřesnění nebo doplnění žádosti a stanoví lhůtu 30 dnů ode dne doručení výzvy, není-li v této lhůtě informace upřesněna, rozhodne o odmítnutí žádosti
- do 7 dnů po obdržení žádosti povinný subjekt sdělí žadateli, že informace je zveřejněna a kde tuto zveřejněnou informaci získá
- do 15 dnů po obdržení žádosti, příp. ode dne jejího doplnění povinný subjekt poskytne informaci (danou lhůtu lze ze závažných důvodů prodloužit a to max. o 10 dní s tím, že je žadatel o prodloužení lhůty i o jeho důvodech včas informován).
Čl. 9
Zveřejnění informací poskytnutých na žádost
Úřad městyse do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní dotaz i odpověď způsobem umožňujícím dálkový přístup. Před zveřejněním informací na webových stránkách zajistí anonymizaci osobních údajů (datum narození, adresu, kontaktní údaje apod.).
Čl. 10
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti a odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Pokud úřad žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popř. o odmítnutí části žádosti.
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů od doručení tohoto rozhodnutí nadřízenému orgánu prostřednictvím podepsaného úřadu.
Čl. 11
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel:
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkázáním na zveřejněnou informaci
- kterému po uplynutí zákonem stanovené lhůty pro poskytování informace nebyla informace poskytnuta a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- který nesouhlasí s výší úhrady nebo s výší odměny požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně do 30 dnů od doručení sdělení odkazujícího na zveřejněnou informaci, sdělení o odložení žádosti nebo sdělení o požadované výši úhrady nákladů nebo do 30 dnů od uplynutí lhůty pro poskytnutí informace. Pokud žadatel podal ústní stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, pořídí o ní úřad městyse písemný záznam.
Čl. 12
Úhrada nákladů v souvislosti s poskytnutím informací
V případě, že bude úřad za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady vyčíslena. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady tuto nezaplatí, úřad městyse
žádost odloží. Stanovenou částku je možné uhradit v hotovosti na pokladně nebo převodem na bankovní účet 1581872329/0800, variabilní symbol bude přidělen individuálně (sazebník úhrad za poskytování informací je uveden v příloze č. 2 směrnice).
Čl. 13
Výroční zpráva
Po projednání v radě obce je výroční zpráva o činnosti v oblasti poskytování informací zveřejněna v termínu do 28. února následujícího roku za předcházející kalendářní rok na úřední desce úřadu městyse a na webových stránkách obce www.visnove.cz.
Čl. 14
Závěrečná ustanovení
Touto směrnicí se ruší „Směrnice k poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“ ze dne 1. 1. 2000.
Postup touto směrnicí neupravený se řídí zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Tato směrnice byla schválena 31. zasedáním Zastupitelstva městyse Višňového usnesením v době č. 4 dne 30. 3. 2017 v souladu s ustanovením § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Tento sazebník stanoví v souladu s ustanovením § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, výši úhrad za poskytování informací.
- a) Úhrada za pořízení fotokopie a tisku:
– Černobílá kopie A4 jednostranně 4,- Kč
– Černobílá kopie A4 oboustranně 6,- Kč
– Černobílá kopie A3 jednostranně 8,- Kč
– Černobílá kopie A3 oboustranně 10,- Kč
– Barevná kopie A4 jednostranně 10,- Kč
– Barevná kopie A4 oboustranně 20,- Kč
– Barevná kopie A3 jednostranně 20,- Kč
– Barevná kopie A3 oboustranně 30,- Kč
- b) Kopírování na jiné nosiče informací:
CD a DVD 60,- Kč
- c) Náklady za poštovné: dle platného poštovního sazebníku.
- d) Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací:
úhrada za hodinu vyhledávání informací 200,- Kč
Formulář – žádost o poskytnutí informace
Rok 2018
FINELINER – Žádost podle zákona č. 1061999 Sb
Dotazník – kastrační program – LISTOPAD 2018
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Odp. na žádost. Business Media
Rok 2010
Rok 2017